søndag den 27. januar 2019

Et lille fugle-pip fra mig - DIY på grafisk fugl



Der hersker vidst ingen tvivl om, at jeg elsker de sort hvide perler og eftersom, jeg havde en del rester på lageret så pippede der lige en lille ny grafisk hamaperle-fugl frem.

Lige for tiden inspireres jeg virkelig meget til at bruge hamaperler i boligen. Jeg synes det giver sådan en ekstra fin finesse at have sådan en hamafigur hængende. Det kan både være et ur se evt. dem jeg har lavet tidligere, julekugler til jul, eller skønne mumifigurer til børneværelset. Ja, der er i hvertfald rig mulighed for at anvende hamaperler til mange fine ting i boligen.

Som mange af jer nok allerede har fundet ud af, så er jeg jo nok mest til de sort hvide farver, især når det gælder indretningen. og derfor kunne jeg heller ikke stå for at få lavet en fugl i de sort, grå og hvide nuancer, som i øvrigt også passer perfekt til en af de efterhånden mange fugle tegninger, jeg har lavet. Se billede 2

Den har allerede fået ærespladsen over min sofa i stuen sat fast med fem store klatter lærens tyggegummi, så har jeg nemlig været fri for at lave hul i væggen.

Fuglen her er en af de lidt større modeller, da den fylder op til 7 hamaperleplader. Til gengæld skal du ikke bruge så mange forskellige farver, ja faktisk kun 5 farver. 

Har du lyst til at lave en lidende fugl, måske i andre farver, så kommer her en DIY fra mig til jer.




DIY på grafisk fugl

Det skal du bruge:
  • 7 stk hamaperleplader i Midi
  • Hamaperler i farverne hvid 01, sort 18, grå 17, lys grå, 70, mørkegrå 62,
  • Strygejern
  •  Bagepapir
  • Tyk bog til pres
  • Lærens tyggegummi til ophæng

Start med at sætte de 7 plader sammen, se nedenstående billede, og følg mønstret.
Når du har lavet hele mønstret skal det stryges. Her er det vigtigt, at du tager dig tid og stryger det forsigtig ellers kan det gå galt. Læs evt. denne vejledning om strygning.

Når du har strøget det på begge sider, vil jeg anbefale dig at ligge det i pres under en stor tyk bog, så undgår du at den bøjer.

Når det har ligget i press i ca en time, kan du nu hænge det op med 5 store klatter lærens tyggegummi et fint sted i dit hjem.

Rigtig god fornøjelse.

 Jeg vil desuden blive super taknemmelig for, hvis du vælger at bruge mine mønstre her fra bloggen og deler dem på de sociale medier, enten at tagge med mit navn på Instagram @helenasolskin eller Helenas kreative verden på Facebook. På forhånd tak :-)


Mønstervejledning til Grafisk fugl



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.