tirsdag den 17. juli 2018

Farver i indretningen - DIY på Mumrikken i hamaperler



Der hersker vidst ingen tvivl om, at der var bred enighed om, at I gerne ville have mit mumrikken-hamaperler-mønstre her på bloggen, efter at jeg tog en meningsmåling på instagram her den anden dag. Og ja hvorfor ikke lige dele mønstret herinde også. 

Jeg vil godt indrømme, at jeg altså er den helt store Mumifan og da jeg ofte står og synes, at der mangler lidt farver i min ellers sort/hvide stue var det da en oplagt ide,  at lave en lille grøn Mumrikken, som kunne passe til min nyfortolkning tegning af Mumrikken.

Det dejlige ved de her små farverige hamaperlerfigurer er, at de jo kan flyttes rundt og tages frem og tilbage som man lyster uden at skulle tænke på, at bore huller eller klæbe noget på ens vægge og samtidig synes jeg, at det giver et fint lille pift til mit ellers ret så sort hvide hjem.

Andre end mig som også bor ret minimalistisk ?

Selve mønstret vil jeg godt indrømme er et, jeg har fundet på pinterest, dog er der ændret en lille smugle på det.

Det skal du bruge:
  • 2 stk kvadratiske perleplader
  • Hamaperler midi i farverne sort 18, hvid 01, brun 12, grøn 10, lysegrøn 11, gul 03, orange 38 og hudfarve 26
  • Bagepapir til strygning
  • Strygejern
  • En tyk bog til at ligge perlemotivet i pres, så den ikke undgår at blive bøjet efter strygning


Sådan gør du:

Klik de to perleplader sammen og følg ovenstående mønstre. Når hele mønstret er lavet stryges det med strygejern på svag varme. Husk at give dig god tid ved strygningen, det giver altså i sidste ende det pæneste resultat. Efter strygning er det en god ide, at ligge det i pres under en tyk bog, så undgår du at det bøjer.

Har du lyst til at lave Lille My i hamaperler findes mit mønstre til hende lige her.

Rigtig god fornøjelse. 

Alle materialer kan købes ved Rito.dk en rigtig fin hjemmeside med mange lækre hobbyprodukter.






Dette indlæg er delvist sponsoreret af Rito.dk men meninger og holdninger er mine egne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.